× Dashboard Helpdesk FAQs Registreren Inloggen

Meest gestelde vragen

Inloggen

Als deelnemer is het van belang om geregistreerd te zijn op de website om deel te kunnen nemen aan de sessies. Om te registreren op het platform, ga je naar ‘registreren’ rechts bovenaan de homepagina. Hier vul je alle velden in om jouw profiel aan te maken. Wanneer jouw profiel is aangemaakt, ben je automatisch ingelogd op de website.

Als deelnemer is het van belang om ingelogd te zijn op de website om deel te kunnen nemen aan de sessies. Om in te loggen op het platform, ga je naar ‘inloggen’ rechts bovenaan de homepagina. Hier vul je jouw mailadres en wachtwoord in. Zorg ervoor dat je geen spatie na je mailadres invult, dit geeft namelijk een foutmelding waardoor het inloggen niet lukt.

Ben je jouw wachtwoord vergeten en kun je daardoor niet inloggen? Als je naar de inlogpagina gaat, klik je op ‘wachtwoord vergeten’ en voer je je e-mailadres in. Je ontvangt per e-mail een link voor het resetten van je wachtwoord. Deze link is 60 minuten geldig.


Interactie

Je kunt via het platform contact opnemen met sprekers en andere deelnemers. Het kan zijn dat diegene heeft aangegeven dat zijn/haar gegevens niet gepubliceerd mogen worden. Dit kan diegene aanpassen als hij/zij inlogt en de voorkeuren in zijn/haar profiel wijzigt. Klik hiervoor rechtsboven op ‘profiel’.

Je kunt via het platform contact opnemen met sprekers en andere deelnemers. Je kan via je persoonlijke profielpagina aangeven of je wel of niet wilt kunnen videobellen, chatten en/of mailen op het platform. Als iemand heeft aangegeven dit niet te willen, kan je met diegene niet beeldbellen, chatten en of mailen. Deze voorkeuren zijn te wijzigen rechtsboven op de pagina bij ‘profiel’.

Om vragen te stellen of te beantwoorden tijdens een webinar kun je de chat gebruiken. De chatbox is aan de rechterkant van de livestream te vinden. Zorg ervoor dat de livestream niet op jouw volledige scherm wordt getoond, op deze manier kun je de chatbox niet zien. Jouw chatberichten verschijnen in de kleur groen of oranje en de chatberichten van andere deelnemers verschijnen in de kleur grijs.

Sprekers kunnen zelf kiezen of ze een chat of poll aanzetten en of zij downloads willen uploaden. Hierdoor is dit bij de ene sessie wel zichtbaar en bij de andere sessie niet.


Sessies

Je meldt je voor het gehele platform aan, je hoeft je vooraf niet aan te melden voor een sessie. Wél kan je een sessie die je graag wilt volgen als ‘favoriet’ markeren, zodat deze sessie bij ‘favorieten’ komt te staan. Op deze manier kun je op de dag zelf makkelijk de sessies, die je voorkeur hebben, terugvinden.

Bij alle sessies staat de begin- en eindtijd van de sessie vermeld. Ook zijn de tijden terug te vinden in het blokkenschema.

Als een sessie als ‘favoriet’ gemarkeerd is, zal deze sessie terug te zien zijn bij ‘favorieten’. Een favoriet is echter alleen voor jouw eigen gemak zodat je deze makkelijk terugvindt, maar het is geen aanmelding voor een sessie. Er zit geen limiet aan het aantal deelnemers. 

Alle sessies komen op dit platform te staan. De sessies worden in de meeste gevallen binnen 24 uur op terugkijken worden gezet, mits de spreker hier toestemming voor heeft gegeven. De sessies zijn tot drie maanden na het event terug te bekijken.


Overige vragen

De meest optimale manier om de sessies te volgen, is op een laptop of computer met de Google Chrome browser. Verder is het van belang dat je geen gebruik maakt van een VPN verbinding of aanwezig bent in een werkomgeving. Klik hier om te zien welke browser en versie je op dit moment gebruikt en klik hier om Google Chrome te downloaden indien nodig.

 

Staat het geluid van jouw laptop, pc of tablet aan? Controleer ook het geluid van het video venster, dit is links onder in het venster te vinden. Voor het beste geluid raden wij aan om de website te bezoeken via de browser Google Chrome op een laptop of pc.


naar boven